verzicht optimalisatie
Voor elk bedrijf is een investering in credit overzicht optimalisatie nuttig. Een credit overzicht wordt gebruikt om allerlei management beslissingen te nemen. Als dat overzicht niet actueel is of als de informatie onjuist is, kan dat grote gevolgen hebben. Credit overzicht optimalisatie kan op meerdere vlakken worden aangepakt. Ten eerste door te zorgen voor de beste software ondersteuning, die in staat is om op elk moment het juiste overzicht te produceren. Maar ook op organisatorisch vlak is er veel winst te boeken in de kwaliteit van het credit overzicht.
Streven naar snelle betaling
Het is voor een bedrijf niet goed als het lang duurt voordat er betaling plaats vindt van de geleverde diensten of producten. Het is daarom nodig om meteen na levering een factuur te sturen. Er moet bovendien worden gewerkt met korte betalingstermijnen. Daarmee wordt voorkomen dat zakelijke klanten, die vaak toch al wachten tot een uiterste betaaldatum, veel tijd krijgen om hun producten of diensten te betalen. Een methode die effectief is om met korte termijnen te werken, is meteen herinneringen te sturen. Korte betalingstermijnen zorgen dus voor credit overzicht optimalisatie.
Meteen reageren
Voor credit overzicht optimalisatie moet de staf op de afdeling debiteurenbeheer alert zijn. Het is niet voldoende om te werken met korte betalingstermijnen als klanten die te laat betalen niet meteen worden benaderd met een betalingsherinnering. Zo’n herinnering is een signaal dat je er als afdeling debiteurenbeheer bovenop zit en dat het niet wordt geaccepteerd dat betalingen te laat worden gedaan. Het meteen reageren op klanten die te laat betalen is een effectieve methode van credit overzicht optimalisatie.